f o o t a b l e
f o o t b a l l f o r e v e r y b o d y
T a n ı t ı m
f o o t a b l e Nedir?
f o o t a b l e oyunumuz, oyun tahtası üzerine çizilmiş olan saha üzerinde, zarlar, çeşitli kartlar ve birçok oyun gereçleri ile oynanabilen bir masa futbol oyunudur.
f o o t a b l e tasarlanırken amacı, her oyunun ve her oyun kuralının, gerçek bir futbol oyunun %100‘üne kadar yaklaştırmak ve her kesimden insanın bu oyunu oynamasını sağlamaktı.
Dünya piyasasında yer alan benzer oyunlar ise gerçek bir futbol oyununu sadece %20 oranında doğru ve net bir şekilde yansıtabilmektedir.
f o o t a b l e ise oyun sektöründe kartlar, zarlar ve birçok oyun gereçleri ile oynanabilen pek çok farklı türde olasılıkları ile %90 oranında gerçeğine yaklaşmaktadır.
Bu oyunu tasarlama ve ilk adımını atıp bugüne gelme süreci yaklaşık olarak 20 yıllık bir zaman diliminde gerçekleşti. Bu uzun süreli olgunlaşma sürecinden sonra nihayet 2021yılı başlangıcında ise sonuçlandırıldı.
Oyunumuzun oluşması ile birlikte bir temel ifade de doğmuş oldu:
f o o t a b l e’den önce ve f o o t a b l e’den sonraki dünya.
İddiamızı şu şekilde de dile getirebiliriz:
f o o t a b l e gerçek bir futbol zevki yaşatan masa oyunu olarak dünyaya damgasını vuracak.
f o o t a b l e’ın Kaçınılmazlığı
Uluslarararası bir ihtiyaç olan bu masa oyununun oluşması kaçınılmazdı ve nihayetinde de gerçekleştirildi.
Uluslarararası bilinen ve yaklaşık olarak 200 yıldır oynanan futbol, çok az seçkin insanlar ile kısıtlıydı ve bu dar, kısıtlı olguyu kırıp, herkesi kapsayacak bir imkana dönüştürme gereksinimi duyuyordu.
20 yıl süren kafa yorma, deneme, hata yapma ve yeniden demene gibi süreçlerden geçerek
f o o t a b l e oyununuyla noktalandı.
20 yıllık deney ve tecrübe şu gerçeği göstermiştir ki gerçek futbola başka yöntemlerle %90’dan fazla yaklaşılması mümkün olmuyor, gerçek futbolun da hiçbir çaba yerini alamamıştır.
Böylece f o o t a b l e doruk noktası olmaktadır.
Temel amaçlar ise:
Gerçek futbol oyununa %100‘e doğru yaklaşmak,
Bireysel takımlar kurabilmek ve oynamak,
Bireysel federasyonları kurabilme,
Toplumsal takımlar kurabilmek ve oynamak,
Toplumsal federasyonları kurabilme,
Futbol takımları kurabilme ve yönetebilme,
Oyuncular yetiştirebilme,
Oyunculara değer biçebilme ve onları değerlerine göre transfer edebilme,
Gerçek bir futbol deneyimi yaşayabilme,
İsteğe göre oyuncu, hakem, koç, yönetici vb. olabilme,
Tüm insanları oyuna dahil etmeyi mümkün kılmak,
2 ya da daha fazla kişi ile oynamak,
Evde ailece oynamak,
Kulüpler kurarak oynamak ve bu kulüpleri yönetebilecek ligler kurabilmek gibi imkanlar sunmaktadır.
f o o t a b l e’den Önceki Zaman ve Durum
Orijinal futbol, geniş kitleler tarafından tüm dünyada seviliyor ve dışarıda da kişisel oyuncular tarafından oynanıyor. Bu sevgi ister istemez, diğer başka oyunlar gibi, masa oyununa aktarılması konusunda bir ihtiyaç doğurdu ve f o o t a b l e’dan önceye kadar %100‘e yakın bir oyun kurulması istenmesine rağmen, ne yazık ki ancak bu oran %20‘ye kadar gerçekleştirilebildi. Aynı zamanda buradaki temel amaç, orijinal futbol oyununa %100‘e doğru yaklaştırmaktı. Bugüne kadar piyasaya sunulan oyunlar maalesef sadece %20‘ye kadar yaklaşabiliyor ve oyunu bir iki özellikle kısıtlı tutuyordu. Bu da gerçekteki tüm imkanlarının çok çok azının oyuna aktarılması anlamına geliyordu.
f o o t a b l e’ın daha üstün olduğunu savunduğumuz temel özellik ise:
“Hem dışarıda oynanan orijinal futbolu, aynı imkanlar ve şevk ile masa oyununa %100′e yaklaştırabilmek hem de tüm özellikleriyle aynı anda bir masa oyunu olduğunu yansıtabilmektir.”
200 yıldan beri insanlar bildiğimiz ve oynadığımız futbolla yaşıyor, futbolu seviyor, futbolu takip ediyor veya kendisi oynuyor. Futbol, önemli bir faktör olarak hayatımızda yer almaya devam ediyor.
f o o t a b l e’dan önce kulübü, kadroyu ve taktikleri etkileme olanakları bulunmuyordu. Aynı anda oynamak, oyunu seyretmek ve yönetebilmek, kısacası tüm oyunu kendi iradesi ile etkilemek hiçbir şart altında mümkün değildi.
f o o t a b l e’dan önce, insanlar sadece oyuncu, seyirci ya da yorumcu olarak oyunu etkileyebilirlerdi. Bu da oyunun birçok kişiye bölüştürülmesine neden oluyor ve bir kişinin hepsini aynı anda yapmasına imkan tanımıyordu.
f o o t a b l e’dan önce her şeyi, bir kişi veya herkes bir arada yapamıyordu.
f o o t a b l e’dan Sonraki Zaman ve Sunduğu İmkanlar
f o o t a b l e’dan sonra ve beraberinde her şeyi, bir kişi veya herkes bir arada yapabilecek ve gerçek bir oyun hissi yaşayabilecek.
f o o t a b l e bu oyun sektöründe %90‘a yakın oranı ile dünya piyasasındaki %20‘yle olan oyunları da %450 oranında aşmaktadır.
f o o t a b l e’la beraber, artık bir futbol kulübü yöneticisi gibi aktif olarak oyun oynayabilme imkanlarına sahip olabilirsiniz.
f o o t a b l e ile yukarıda belirtilen bireysel etki olasılıklarına ek olarak oyuncular, paralel oyunlar, paralel kulüpler ve paralel dernekler de oluşturulabilir ve de oyunu daha da genişletilebilirsiniz.
f o o t a b l e’ın birçok konuda hem bireysel ve kurumsal hem de ülke çapında en önemli sunduğu imkanları da.
Gerçek futboldaki gibi 2 tane 11 kişilik takımlar olarak oynanır.
Bu takımdaki oyuncuların kişilikleri, kariyerleri ve isimleri bellidir.
Bu takımlar, Ev Sahibi ve Misafir olarak maç yaparlar.
Ev Sahibi psikolojisi ve Misafir psikolojisi oyuna yansır.
Kaliteli takım psikolojisi de oyuna yansır.
Oyuncular transfer edilebilir.
Yerel ve uluslararası oynanır.
Ülke ve uluslararası federasyonların lig listesine yansır ve takip edilmesi sağlanır.
Oyunlar oynanırken spikerler yorumlar.
Oyundan sonra da kişiler yorumlar.
Bu oyunlar televizyona yansıtılabilir ve özel bilirkişiler yorumlar.
f o o t a b l e sunduğu bu özelliklerin yanı sıra, futbolun getirip geliştirdiği tüm özellikleri paralel bir dünyada da yapabilir ve böylece paralel ligler ve paralel takımlar kurulmasını sağlar.
Şimdiye kadar insanlar sadece seyirci ve yorumcu olarak oyun oynarlardı. Kulübü, kadroyu ve taktikleri etkileme olanakları bulunmuyordu. Sunduğu bu özelliklerin yanı sıra, futbolun getirip geliştirdiği tüm özellikleri paralel ise bir futbol kulübü yöneticisi gibi aktif olarak oyun oynayabilme imkanlarını sunmaktadır.
Buluşum, geliştirildiği ve patentlendiği Türkiye‘ye, ürünün icat edildiği, genişletildiği ve dünya çapında uyumlu hale getirildiği merkezi bir ülke olma fırsatını da sunuyor. Bunun sonucunda da
f o o t a b l e ile birlikte ilerlemek isteyen herkes, kaçınılmaz olarak sunduğu avantajlardan faydalanacaktır.
Dahası f o o t a b l e ile yeni ticaret imkanları yaratılması da sağlanacaktır.
Oyun tahtasında V.I.P. yerleri satılabilir.
Reklam bölgeleri satılabilir.
Kişiler kendini ebedileştirebilir.
Kişilere özel oyun tahtası yapılabilir.
Takımlar kendini ebedileştirebilir.
Takımlara özel oyun tahtası yapılabilir.
Gerçek Spikerler kendini ebedileştirebilir.
Gerçek oyuncular, sanatçılar vb. futbolsever herkes kendisini ebedileştirebilir.
Oyun sahasının her bir kenarında ve köşesinde seyircilerin fotoğrafları yer almaktadır.
Aynı zamanda talep eden kişiler, özel olarak kendi fotoğraflarını da bu alana koyabilme imkanına sahiplerdir. Hatta talep edildiği takdirde oyun tahtasının renginin, takım rengi olacak şekilde dizayn edilme şansı da bulunmaktadır.
Ön tarafta sadece bir alanda V.I.P. köşesi yer almakta ve buraya talepte bulunan V.I.P.‘ler, kendi fotoğraflarını da koyabilir ve V.I.P. köşesinde isteklerine göre kişiselleştirme/özelleştirme yapabilirler. Hatta kişi, kendi üzerine bir koleksiyon bastırabilme ya da kiralama imkanlarına da sahip olacaktır. Bu sayede, talep edilen miktarda bastırılan oyun, kişinin veya kişilerin seyirci resimleri ile de oyun oynanmasını sağlayacaktır. Teknik direktör ve de yedek oyuncu kulübesi de oyun sahası tahtasının üzerinde yer alacak ve de talep edilirse aynı şekilde kişiselleştirilebilecektir.
f o o t a b l e, gerçek hayatta oynanan futbol oyunlarındaki %90‘a varan oranlara yaklaşabilmek adına belirlenen tüm kartlarla, zarlarla ve de diğer oyun araçlarıyla maçların oynanması için federasyonlar kurmuş bulunmaktadır.
200 yıllık futbol oyununun kaçınılmaz evrimsel sonucu
f o o t a b l e
M a l z e m e l e r
f o o t a b l e oyununun masa üzerinde gerçekleşmesini sağlayan ve gerçek futbolla birleştirip masada oynanmasını mümkün kılan malzemeler:
- Oyun Tahtası
- Maç Kartları
- Hakem Kartları
- Köşe Kartları
- Saha Kartları
- Zar Fincanları
- Zarlar
- Zaman ve GoooL Göstergesi
- Maç Analiz Çizilgesi Bloğu
- Oyuncunuzu Belirleme Çarkı
- Takım Haritası
- Oyuncunun Kalite Sıralaması
- Lig Tabelası
- Federasyonlar
- Oyun Tahtası
Kendisi gerçek ve uluslararası oynanan sahalara benzetilmiştir.
Ölçüleri ise 60cm x 45cm (oran 1 x 1,33)’dir. Gerçekte olan sahanın 120m x 90m ölçülerinden aktarılıp 1,33 oranından oluşturulmuştur ve gerçek sahanın 1:200 ölçek oranında küçültülmüştür.
Oyun Tahta‘sı arka ve ön taraflı olacak şekilde tasarlanmıştır. Arka taraf tüm alanı kapsayan koyu yeşil ve Footable’ın logosuyladır.
Ön/Oynanan/Maç taraf da futbol sahasını yansıtır ve gerçek futbol sahasının çimeni gibi yeşil renklidir.
Oyun Tahta‘sı üzerinde E v S a h i b i ve M i s a f i r alanı bulunmamaktadır. Çünkü takımların hangi tarafta oynayacağı yazı tura ile belirlenmektedir.
Oyun Tahta‘sı üzerinde oynanabilmesi için karşılıklı oyun kartlarının yerleri çizilmiştir ve bu yerler şeffaf bir şekilde belirgindir. Bu alanlar, oyunu sağlayan maç kartlarının yerleridir ve saha içerisinde de oyuncuları yansıtan hafif belirgin silüetleri de oyun tahtası üzerinde yer almaktadır. Her köşede, her takımın köşe kartlarının da yeri bulunmaktadır. Karşılıklı olarak her takımın sağ ve sol köşeler için ayrı alanları vardır. Kırmızı renkli bayrakların yanında hakem kartları, karşılarında, yeşil bayrakların yanında da saha kartları için alan, şeffaf bir şekilde belirlenmiştir.
Orijinal bir futbol sahasında olduğu gibi tahtanın üzerinde heyecanla takımlarını tezahürat eden taraftarlar, ev sahibi ve rakip takım olmak üzere eşit olarak kırmızı ve yeşil renkler ile saha içerisine dağıtılmıştır. Tribünlerde yer alan VIP kulübesi, kenarda spiker ve yorumcu kulübesi, oyuncuların giriş çıkış kabinleri ve yedek kulübesi ve her kenar ve köşelerde de fotoğrafçılar ve saha kenarlarında sabit olarak sergilenen reklam alanları yer almaktadır.
Yukarıdaki Oyun Tahtası‘yla ilgili bilgilerin ve derin ve geniş açıklamaları
Dosya 1 – Oyun Tahtası‘nda ve çeşitli Videolar‘da bulunmaktadır.
Bunların hepsi eklenmiş flash disc içerisindedirler.
- Maç Kartları
Gerçek bir futbol oyununa %100 yaklaşma özlemi ile bu dört renk aracılığıyla amacımıza %90 oranında ulaşılması sağlanmıştır. Neden bu dört renk seçildi? %100 gerçek bir oyun deneyimi sunma isteğinin sonucu olarak bu renkler kullanılmıştır: Bu dört renk iki temel renk üzerinden belirlenmiştir. Bunlar ise yeşil ve kırmızıdır. Yeşil renk pozitif ve avantajlı; kırmızı ise negatif bir renk olarak dezavantajlıdır. Açık ve koyu renklerin; Açık Yeşil, Koyu Yeşil, Açık Kırmızı ve de Koyu Kırmızı olarak tasarlanması ise yine %100 gerçek futbol oyununa yaklaşma isteği sonucu oluşturulmuştur.
Oyun sahası yeşil, hakemin kartı kırmızıdır. Açık yeşil E v S a h i b i, açık kırmızı M i s a f i r; koyu yeşil H a k e m önerisi ve koyu kırmızı H a k e m‘in net kararlarını gösterecek şekilde tasarlanmıştır. Böylece tüm renkler kartların üzerinde hem cümlelere hem de çerçevelerine yansıtılmaktadır. Üzerinde yeşil ve kırmızı renkler ile yazılmış olan bilgiler, kararları ve de emirleri ifade etmektedir. Bu oyun kuralları tüm kartlar için geçerlidir.
Bu kartlar, gerçek maçta olduğu gibi, iki tarafın da maç yapabilmesi için E v S a h i b i ve
M i s a f i r kartları olarak dizayn edilmiştir. E v S a h i b i kartları yeşil renkte; M i s a f i r kartları ise kırmızı renkte tasarlanarak %90 oranda gerçek oyuna yaklaşmak amacıyla bu renklerde kartlar oyunda belirtilmiştir.
Bu oyun tahtasında, gerçek oyuna yaklaşılma gereği ön planda tutularak kendi sahasında oynayan
E v S a h i b i takım, psikolojik olarak avantajlı kabul edilmektedir. M i s a f i r kartlarının biraz daha zorlayıcı bir şekilde hazırlanması nedeniyle olması beklenen psikoloji de bu sayede yakalanmıştır.
E v S a h i b i Kartları 41 adettir. 40 G o o o L kartları + 1 Joker kartı olmak üzere düzenlenmiştir ve oyun tahtasında bir taraf 20 ve diğer taraf 21 adet olacak şekilde ikiye bölünerek dağıtılır. Kartların arka tarafında ise yeşil renkte sağ tarafa doğru koşan bir futbolcu silüeti bulunmaktadır. Bu kartların arka yüzünde tek bir maç yapan oyuncunun resmi varken ön yüzünde ise 13 farklı renkten oluşan takımın G o o o L kartları vardır.
Maç esnasında M a ç kartlarından çıkabilecek G o o o L kartlarının farklı 13 rengi ise:
Kahverengi üstü çizilmiş G o o o L (1 adet)
Kahverengi G o o o L (3 adet)
Kırmızı üstü çizilmiş G o o o L (1 adet)
Kırmızı G o o o L (3 adet)
Mavi üstü çizilmiş G o o o L (1 adet)
Mavi G o o o L (3 adet)
Umbra G o o o L (4 adet)
Gri G o o o L (4 adet)
Pembe G o o o L (4 adet)
Turkuaz G o o o L (4 adet)
Koyu Yeşil G o o o L (4 adet)
Siyah G o o o L (4 adet)
Sar G o o o L (2 adet)
Beyaz G o o o L (2 adet)
Joker ev sahibi için Yeşil (1 adet)
M i s a f i r kartları da 41 adettir. 40 G o o o L kartları + 1 Joker kartı olmak üzere düzenlenmiştir ve oyun tahtasında bir taraf 20 ve diğer taraf 21 adet olacak şekilde ikiye bölünerek dağıtılır. Kartların arka tarafında ise kırmızı renkte sol tarafa doğru koşan bir futbolcu silüeti bulunmaktadır. Bu kartların arka yüzünde tek bir maç yapan oyuncunun resmi varken ön yüzünde ise 13 farklı renkten oluşan takımın G o o o L kartları vardır.
Maç esnasında M a ç kartlarından çıkabilecek G o o o L kartlarının farklı 13 rengi ise:
Kahverengi G o o o L (4 adet)
Kırmızı G o o o L (4 adet)
Mavi G o o o L (4 adet)
Umbra G o o o L (4 adet)
Gri G o o o L (4 adet)
Pembe G o o o L (4 adet)
Turkuaz G o o o L (4 adet)
Koyu Yeşil G o o o L (4 adet)
Siyah G o o o L (4 adet)
Sar G o o o L (2 adet)
Beyaz G o o o L (2 adet)
Joker ev sahibi için Kırmızı (1 adet)
Bunlardan oluşan sıralamalardan 820 kombinasyon imkanı oluşmaktadır. Jokersiz versiyonunu oynamak isteyenler de jokeri oyundan alıp 20‘şerli dağıtarak oynayabilirler.
Aynı zamanda tüm G o o o L Kartları’nın ortasında tanım olarak belirli olay kelimeleri yazmaktadır. Bu ortasında yer alan kelimelerin tanımları ise şunlardır ve sadece iki tane yan yana açıldığında yazılan anlam geçerli olur:
Maç esnasında iki tane yan yana açılabilecek olay kelimeleri de şunlardır:
H A K E M = H a k e m’in dikkatini çeken bir eylem olmuş.
K Ö Ş E = Oyuncularınızdan biri topu belirlenmesi gereken K ö ş e‘ye şutlamış.
O F S A Y T = Oyuncularınızdan birinin O f s a y t‘ta olduğunu belirtilir.
End Ser Vur = H a k e m‘in, Endirekt Serbest Vuruş cezası verecek bir eylem olduğu belirtilir.
Dir Ser Vur = H a k e m‘in, Direkt Serbest Vuruş cezası verecek bir eylem olduğu belirtilir.
VYH End Ser Vur = H a k e m‘in, Endirekt Serbest Vuruş cezası vermek istediği, ama emin olamadığını belirlemektedir. Bunun için de Video‘ya bakarak ve Yardımcı Hakem‘e danışarak belirleyecektir.
VYH Dir Ser Vur = H a k e m‘in, Direkt Serbest Vuruş cezası vermek istediği ama emin olamadığını belirlemektedir. Bunun için de Video‘ya bakarak ve Yardımcı Hakem‘e danışarak belirleyecektir.
VYH O F S A Y T = H a k e m‘in Oyuncunuzun O f s a y t‘ta olduğunu düşünmesi ama emin olamadığını belirlemektedir. Bunun için de Video‘ya bakarak ve Yardımcı Hakem‘e danışarak belirleyecektir.
VYH K Ö Ş E = H a k e m, Oyuncunuzun topu belirlenmesi gereken K ö ş e‘ye şutlamış olduğunu düşündüğünü ama emin olmadığını göstermektedir. Bunun için de Video‘ya bakarak ve Yardımcı Hakem‘e danışarak belirleyecektir.
K Ö Ş E /O F S A Y T = H a k e m‘in aynı anda K ö ş e olayının yanında Oyuncunuzun O f s a y t‘ta olduğunu fark eden H a k e m, O f s a y t‘a öncelik tanıma gereğini duymuştur.
S o o o N = Maçın bitip bitmediğinin belirlenmesi gerekir.
Yukarıdaki Maç Kartları‘yla ilgili bilgilerin derin ve geniş açıklamaları
Dosya 2 – Maç Kartları‘nda ve çeşitli Videolar‘da bulunmaktadır.
Bunların hepsi eklenmiş flash disc içerisindedirler.
- Hakem Kartları
50 taneden oluşur ve arka tarafında bir Hakem düdüğü resmi varken ön tarafında da olaylarla Hakemin kararları yazar.
Maçda olabilecek tüm eylem ve kararlarını içermektedir ve bu kararları da somutdur.
Maç esnasında H a k e m kartlarından çekilebilecek kartlar:
Devam, Devam. Bir Şey Olmadı.
Devam, Devam. Olay Görmedim.
Oyuncun, Rakip Oyuncuyla münakaşa ederken müdahale eden Hakeme küfür etti. Kırmızı Kart.
Oyuncun, Rakip Oyuncuyla münakaşa ederken müdahale eden Hakeme tükürdü.
Kırmızı Kart.
Oyuncun, Rakip Oyuncuyla münakaşa ederken müdahale eden Ona küfür etti.
Kırmızı Kart.
Oyuncun, Rakip Oyuncuyla münakaşa ederken müdahale eden Ona tükürdü.
Kırmızı Kart.
Oyuncun, Rakip Oyun Sahasında pası beklerken Ofsayt’ta duruyordu.
Oyuncun, Rakip Orta Sahasında pası beklerken Ofsayt’ta duruyordu.
Oyuncun, Rakip Kale Sahasında pası beklerken Ofsayt’ta duruyordu.
Oyuncun topu Karşı Sol Yan Çizgiden dışarı attı. Rakip Takımın T a ç hakkı var.
Oyuncun topu Karşı Sağ Yan Çizgiden dışarı attı. Rakip Takımın T a ç hakkı var.
Oyuncun topu Kendi Sol Yan Çizgiden dışarı attı. Rakip Takımın T a ç hakkı var.
Oyuncun topu Kendi Sağ Yan Çizgiden dışarı attı. Rakip Takımın T a ç hakkı var.
Oyuncun topu sol eliyle tuttu. Sarı Kart.
Oyuncun topu sağ eliyle tuttu. Sarı Kart.
Top, Oyuncunun sol eline değdi.
Top, Oyuncunun sağ eline değdi.
Oyuncun topu Karşı Kale Üzerinden dışarı şutladı.
Oyuncun, Rakip Oyuncuya çelme taktı.
Oyuncun, Rakip Oyuncuya vurdu.
Oyuncun, Rakip Oyuncuyla sürtüştü.
Oyuncun, Rakip Oyuncuyu eliyle tuttu.
Oyuncun, Rakip Oyuncuyu engelledi.
Oyuncun, Rakip Oyuncuyu itti.
Oyuncun, Rakip Oyuncuyu tekmeledi.
Oyuncun, Rakip Oyuncuyu tutarak çekti.
Oyuncun, Rakip Oyuncuya çarptı.
Oyuncun, Rakip Oyuncunun önünü kesti.
Oyuncun, Rakip Oyuncunun üzerine atladı.
Yukarıdaki Hakem Kartları‘yla ilgili bilgilerin derin ve geniş açıklamaları
Dosya 3 – Hakem Kartları‘nda ve çeşitli Videolar‘da bulunmaktadır.
Bunların hepsi eklenmiş flash disc içerisindedirler.
- Köşe Kartları
Her iki takımın köşeleri için dizayn edilmiştir. Bu nedenle de E v S a h i b i ve M i s a f i r kartları olarak ayrı ayrı sol ve sağ köşe olmak üzere hazırlanmıştır.
E v S a h i b i köşe kartlarının arka yüzünde yer alan açık yeşil bayrakların yönü ile tahtada belirtilen aynı köşelere konulması gerekmektedir. Sol köşe kartlarının arka yüzünde ucu sola ve sağ köşe kartlarının arka yüzünde ucu sağa gösteren bir köşe bayrağı gösterilmektedir. Böylece de bayrağın ucu sola gösteren bayrak sol köşe için ve bayrağın ucu sağa gösteren bayrak da sağ köşe içindir.
Böylece de sol Köşe kartların ve sağ köşe kartların içeriği eşittir.
Maç esnasında K ö ş e E v S a h i b i kartlarında çekilebilecek kartlar:
Sağ ve Sol Köşe kartlarının kararları ve emirleri aynıdır.
Devam, Devam. Olay Görmedim.
Devam, Devam. Bir Şey Olmadı.
M a ç a , D e v a m. Ceza Alanınızda O l a y g ö r m e d i m.
M a ç a , D e v a m. Kale Alanınızda O l a y g ö r m e d i m.
Top Oyuncunun Sol Eline değdi.
Kalecin topu Ceza Alanında tuttu.
Kalecin topu Kale Alanında tuttu.
Kalecin topu Ceza Alanından Orta Sahaya şutladı.
Kalecin topu Kale Alanından Orta Sahaya şutladı.
Kalecin topu Ceza Alanından Orta Sahaya yumrukladı.
Kalecin topu Kale Alanından Orta Sahaya yumrukladı.
Rakip Oyuncu size Ceza Alanından G o o o L attı.
Rakip Oyuncu size Kale Alanından G o o o L attı.
Rakip Oyuncu topu Ceza Alanından Orta sahaya şutladı.
Oyuncun topu Kendi Kalesine şutladı.
Oyuncun topu Orta Sahaya şutladı.
Oyuncun topu Ceza Alanından Orta sahaya şutladı.
Oyuncun topu Kale Alanından Orta sahaya şutladı.
Oyuncun topu Kalenizin Sol Köşesinden dışarı şutladı.
Oyuncun topu Kalenizin Sağ Köşesinden dışarı şutladı.
Oyuncun, Rakip Oyuncuyu itti.
Oyuncun, Rakip Oyuncuya vurdu.
Oyuncun, Rakip Oyuncuyu engelledi.
Oyuncun, Rakip Oyuncuyla sürtüştü.
Oyuncun, Rakip Oyuncuyu tekmeledi.
Oyuncun, Rakip Oyuncuyu eliyle tuttu.
Oyuncun, Rakip Oyuncuyu tutarak çekti.
Oyuncun, Rakip Oyuncunun önünü kesti.
Oyuncun, Rakip Oyuncunun üzerine atladı.
Oyuncun, Rakip Oyuncuya çelme taktı.
Oyuncun, Rakip Oyuncuya çarptı.
M i s a f i r köşe kartlarının arka yüzünde yer alan açık kırmızı bayrakların yönü ile tahtada belirtilen aynı köşelere konulması gerekmektedir. Sol köşe kartlarının arka yüzünde ucu sola ve sağ köşe kartlarının arka yüzünde ucu sağa gösteren bir köşe bayrağı gösterilmektedir. Böylece de bayrağın ucu sola gösteren bayrak sol köşe için ve bayrağın ucu sağa gösteren bayrak da sağ köşe içindir.
Böylece de sol Köşe kartların ve sağ köşe kartların içeriği eşittir.
Maç esnasında K ö ş e M i s a f i r kartlarında çekilebilecek kartlar:
Sağ ve Sol Köşe kartlarının kararları ve emirleri aynıdır.
Devam, Devam. Olay Görmedim.
Devam, Devam. Bir Şey Olmadı.
M a ç a , D e v a m. Ceza Alanınızda O l a y g ö r m e d i m.
M a ç a , D e v a m. Kale Alanınızda O l a y g ö r m e d i m.
Top, Oyuncunun Sol Eline değdi.
Top, Oyuncunun Sağ Eline değdi.
Kalecin topu Ceza Alanında tuttu.
Kalecin topu Kale Alanında tuttu.
Kalecin topu Ceza Alanından Orta Sahaya şutladı.
Kalecin topu Kale Alanından Orta Sahaya şutladı.
Kalecin topu Kale Alanından Orta Sahaya yumrukladı.
Rakip Oyuncu size Ceza Alanından G o o o L attı.
Rakip Oyuncu size Kale Alanından G o o o L attı.
Rakip Oyuncu topu Ceza Alanından Orta Sahaya şutladı.
Oyuncun topu Kendi Kalesine şutladı.
Oyuncun topu Orta Sahaya şutladı.
Oyuncun topu Ceza Alanından Orta sahaya şutladı.
Oyuncun topu Kale Alanından Orta sahaya şutladı.
Oyuncun topu Orta sahaya şutladı.
Oyuncun topu Kalenizin Sol Köşesinden dışarı şutladı.
Oyuncun topu Kalenizin Sağ Köşesinden dışarı şutladı.
Oyuncun, Rakip Oyuncuyu itti.
Oyuncun, Rakip Oyuncuya vurdu.
Oyuncun, Rakip Oyuncuyu engelledi.
Oyuncun, Rakip Oyuncuyla sürtüştü.
Oyuncun, Rakip Oyuncuyu tekmeledi.
Oyuncun, Rakip Oyuncuya eliyle tuttu.
Oyuncun, Rakip Oyuncuyu tutarak çekti.
Oyuncun, Rakip Oyuncunun önünü kesti.
Oyuncun, Rakip Oyuncunun üzerine atladı.
Oyuncun, Rakip Oyuncuya çelme taktı.
Oyuncun, Rakip Oyuncuya çarptı.
Yukarıdaki Köşe Kartları‘yla ilgili bilgilerin derin ve geniş açıklamaları
Dosya 4 – Köşe Kartları‘nda ve çeşitli Videolar‘da bulunmaktadır.
Bunların hepsi eklenmiş flash disc içerisindedirler.
- Saha Kartları
20 adettir ve bu kartların tahta üzerinde bir alanı bulunmaktadır. Kartların arka yüzünde bir saha resmi vardır. Ön yüzünde oyuncunun yapmış olduğu hatalı olayları belirleyen saha alanı gösterilmektedir. Sadece “olay nerede olmuş sorusu” cevaplandırılmaktadır.
Maç esnasında S a h a kartlarında çekilebilecek kartlar:
Kendi Ceza Alanında.
Kendi Kale Alanında.
Kendi Orta Alanında.
Kendi Kale Çizgi Alanında.
Kendi Sol Köşe Alanında.
Kendi Sağ Köşe Alanında.
Kendi Sol Taç Çizgi Alanında.
Kendi Sağ Taç Çizgi Alanında.
Kendi Penaltı Alanında.
Karşı Ceza Alanında.
Karşı Kale Alanında.
Karşı Orta Alanında.
Karşı Kale Çizgi Alanında.
Karşı Sol Köşe Alanında.
Karşı Sağ Köşe Alanında.
Karşı Sol Taç Çizgi Alanında.
Karşı Sağ Taç Çizgi Alanında.
Karşı Penaltı Alanında.
Yukarıdaki Saha Kartları‘yla ilgili bilgilerin derin ve geniş açıklamaları
Dosya 5 – Saha Kartları‘nda ve çeşitli Videolar‘da bulunmaktadır.
Bunların hepsi eklenmiş flash disc içerisindedirler.
- Zar Fincanları
E v S a h i b i ve M i s a f i r taraflar için 2 farklı zar fincanı bulunmaktadır. Bu Zar Fincanı sayesinde zarlar atılarak zar biçimlerinin sonuçları belirlenecektir.
Zar Fincanları, f o o t a b l e oyunu için tasarlanmış ve sayesinde zarların atılması ve sonuçların belirlenmesi sağlanmaktadır.
E v S a h i b i zar fincanları, açık yeşil renkte, gri arka planda f o o t a b l e bayrağı ve sağ tarafa doğru koşan bir oyuncu görseli ile tasarlanmıştır.
M i s a f i r zar fincanları, açık kırmızı renkte, gri arka planda f o o t a b l e bayrağı ve sağ tarafa doğru koşan bir oyuncu görseli ile tasarlanmıştır.
Yukarıdaki Zar Fincanları‘yla ilgili bilgilerin derin ve geniş açıklamaları
Dosya 6 – Zar Fincanları‘nda ve çeşitli Videolar‘da bulunmaktadır.
Bunların hepsi eklenmiş flash disc içerisindedirler.
- Zarlar
Gerçek hayattaki futbol oyununa yaklaşmak için 3 farklı katigoriye bölünerek zarlar tasarlanmıştır.
O.K.S. 1, 2 ve 3 için 6 adet zar bulunmaktadır. Ve 3‘ü için de aynı geçerliliği olan 3 adet zar bulunmaktadır.
Böylece (O.K.S.) “Oyuncu Kalite Sıralaması” ile tüm oyuncuların gerçek futbol hayatındaki değerlerinin tam olarak oyuna yansıtılmıştır.
Her “Oyuncu Kalite Sıralaması”na bir zar rengi verilmiştir ve aşağıdaki gibidir:
O.K.S. 1 (profesyonel) için geçerli 6 çeşit zarlar ve renkleri kırmızı‘dır.
O.K.S. 2 (orta) için geçerli 6 çeşit zarlar ve renkleri yeşil‘dir .
O.K.S. 3 (amatör) için geçerli 6 çeşit zarlar ve renkleri sarı‘dır .
O.K.S. 3, 2 ve 1 için geçerli için 3 çeşit zarlar ve renkleri beyaz‘dır.
Burada Oyunu Uzatma Zarı, Oyunu Bitirme Zarı, Köşe Zarı tüm O.K.S‘den bağımsız ve tüm
O.K.S.‘lerde (O.K.S. 3, 2 ve 1) eşit geçerli olduğu için üçü için aynı şekilde kullanılmaktadır.
Profesyonel oyuncuların, oyun esnasında yaşadığı duyguyu çok daha geniş kitlelerin de yaşayabilmesi adına, bu oyunun tek bir rakamlı zar ile de oynanması mümkün kılınmıştır. Burada da tüm O.K.S‘de rakamların anlamı zarları sağ üstünde belirlenmiştir.
Yukarıdaki Zarlar‘la ilgili bilgilerin derin ve geniş açıklamaları
Dosya 7 – Zarlar‘da ve çeşitli Videolar‘da bulunmaktadır.
Bunların hepsi eklenmiş flash disc içerisindedirler.
- Zaman ve GoooL Göstergesi
G o o o L göstergesi ile G o o o L‘lerin kaydı tutulacaktır. Oyuncular süre takibini, oyun için özel olarak tasarlanmış olan bu maç saatinden yapacaktır.
Futbol oyunu maç içerisinde beraberinde getirdiği tüm zamanları, uzatmaları ve golları canlı olarak yansıtacaktır.
Seyirciler, oyuncular, yorumcular, kısacası herkes yansıtılmış olan enformasyonları canlı takip edebilme durumunda olacaklardır.
Yukarıdaki Zaman ve G o o o L Göstergesi’nle ilgili bilgilerin derin ve geniş açıklamaları
Dosya 8 – Zaman ve G o o o L Göstergesi’nde ve çeşitli Videolar’da bulunmaktadır.
Bunların hepsi eklenmiş flash disc içerisindedirler.
- M.A.Ç. Bloğu. (Maç Analiz Çizelgesi)
Arka tarafı koyu yeşil ve f o o t a b l e logosuyla kaplıdır ve hakemin maç esnasındaki olayları not etme aracıdır.
Ön tarafı da şeffaf bir şekilde yine logoyu taşıyan ve hakemin tüm olayları ve de kararlarının yazılmasını sağlayan bir sayfadan oluşmaktadır.
İhtiyaca ya da oyundaki olayların yoğunluğuna göre de bu sayfalar çoğaltılabilir.
Yukarıdaki M. A. Ç. Bloğu‘nla ilgili bilgilerin derin ve geniş açıklamaları
Dosya 9 – M. A. Ç. Bloğu‘nda ve çeşitli Videolar‘da bulunmaktadır.
Bunların hepsi eklenmiş flash disc içerisindedirler.
- Oyuncunu Belirleme Çarkı
Oyuncunu Belirleme Çark‘ın ön tarafı hem E v S a h i b i hem de M i s a f i r takımlar için ayrı ayrı tasarlanmıştır. Oyuncunu Belirleme Çark‘ın arka tarafında tüm alanı kapsayan koyu yeşil renkle
f o o t a b l e’ın logosu bulunmaktadır.
Hem olay hem de alanda hangi oyuncunun olması gerektiğini belirlemektedir. Gerçek bir futbol oyunundan farklı olarak, maçta oynayacak 10 adet oyuncunun isimleri ve (O.K.S.) Oyuncu Kalite Sıralaması çarkın üzerine yansıtılır. Çarkın üzerindeki 11. alan ise takımın ismi için ayrılmıştır. Her olaydan sonra hangi oyuncu olduğunu belirlemek için çarkı çevirip üzerinde durduğu oyuncu olayı yapan kişi olacaktır. İsimler ve oyuncu kalite sıralaması gerçek hayatta da değiştiği için, çarkın üzerinde de değişiklikler yapılabilmektedir. Çarkı çevirdiğinizde atılan kişi (yani boş yere) üzerine geldiğinde, bir var olan kişinin gelene kadar çevireceksiniz. Bunlar çarkın üzerine takılabilecek hazır ya da isim yazılabilen şekilde hazırlanan şablonlar ile yapılmaktadır.
Başarılılık Sıralaması: Gerçek oyuncularda olduğu gibi f o o t a b l e’da da önemli, kaliteli ve de pahalı oyuncular için bir sıralama söz konusudur.
Profesyonel olarak oyuna başlamak isteyenler ise 50 milyon dolarlık bir bütçeyle başlayacaklardır. Ev sahibi olarak kendi sahasında oynandığı zaman, her oyun başına bütçeye 1 milyon dolarlık bir giriş yapılır. Misafir olarak galibiyet kazanılan oyunlarda da 250 bin dolarlık bir bütçe kazanımı gerçekleşmektedir.
Yukarıdaki Oyuncunu belirleme Çarkı‘yla ilgili bilgilerin derin ve geniş açıklamaları
Dosya 10 – Oyuncunu belirleme Çarkı‘nda ve çeşitli Videolar‘da bulunmaktadır.
Bunların hepsi eklenmiş flash disc içerisindedirler.
- T a k ı m H a r i t a s ı
Oyuna katılan oyun kulübünün oluşumunu yansıtır.
Burda maç öncesi belirlenmiş maça katılacak takımın oyuncularını, onların O.K.S.‘lerini belirler ve alt tarafta da kaleciyi ve rezervede olan oyuncuları da gösterir.
Bu Takım Haritasında yansıyan oyuncular, oyunu oynayan ve gidişatını belirleyen oyuncuları sabitleştirmektedir.
Bu konu ile ilgili bilgilerin derin ve geniş açıklamaları için web sitemizi ziyaret edebilir, çeşitli yazı ve videolarımızı inceleyebilirsiniz.
- O.K.S. (Oyuncu Kalite Sıralaması)
Bu sıralamaların geçerliliği iki çeşit takım biçimleri ile oluşur:
- Gerçek hayatta varolan takım ve takımın içindeki oyuncular ile
İlk (sıfırla) başlangıçta her takım, lig ve oyuncular paylaşılır. Burada her oyuncu her ligten takımı alır ve böylece eşit dağılım sağlanır. Oyuncuların belirlenmesi akabinde O.K.S. listesine aktarılır. Sonrasında da maça başlanır.
O.K.S.‘lerin gerçek oyuncularla sıralaması gerçek hayattaki alış/satış fiyatlarıyla belirlenir ve oyuna aktarılır.
Bunlar sadece gerçek takımlar ve de gerçek oyuncuların piyasa değerlerine göre düzenlenmiştir.
f o o t a b l e’da yaratılan fantezi oyunculardan oluşturulmaktadır.
İlk (sıfırla) başlangıçta her oyuncu takımını ve ismini belirler. Her belirlenen takım 20 oyuncuyla başlar. Belirlenmiş takımların bu 20 oyuncusu listeye alınır. Takım, oyuna önceden belirlenmiş O.K.S. 1‘le 3 oyuncu ve O.K.S. 2‘yle 5 oyuncu ve O.K.S. 3‘le 12 oyuncu ile başlar.
Oyunda her oyuncunun başarı sıralaması bir üst sıraya yükselme veya bir alt sıraya düşme imkanına sahiptir.
O.K.S.‘lerin f o o t a b l e’da yaratılan fantazi oyuncularla sıralaması. İlk başlangıçta her oyuncu
O.K.S. 1‘le başlar ve oyun sürecinde gelişir veya düşer.
Üst Yükselme:
O.K.S. 3‘den O.K.S. 2‘e yükseliş
O.K.S. 2‘den O.K.S. 1‘e yükseliş
O.K.S. 1 en son mümkün olan yükseliştir.
Yükselmeler puan toplamayla ve Pozitif Olaylar Listesi‘ne göre olur.
Alt Düşme:
O.K.S. 1‘den O.K.S. 2‘e düşüş
O.K.S. 2‘den O.K.S. 3‘e düşüş
O.K.S. 3 en son mümkün olan düşüştür.
Düşmeler puan toplamayla ve Negatif Olaylar Listesi‘ne göre olur.
Sezon sonucunda bir yükseliş ya da bir düşüş varsa gelecek sezona/listeye girecektir.
Yukarıdaki Oyuncunu belirleme Çarkı‘yla ilgili bilgilerin derin ve geniş açıklamaları
Dosya 11 – O.K.S.’nda ve çeşitli Videolar‘da bulunmaktadır.
Bunların hepsi eklenmiş flash disc içerisindedirler.
- LİG Tabelası
Gerçekte olduğu gibi f o o t a b l e’‘da da sezon maçları için tabelalar yapılacaktır. Böylece sezon sonunda gidişatları ve gelişimleri takip etme ve yorumlanması sağlanacaktır.
Yukarıdaki Federasyon‘ile ilgili bilgilerin ve derin ve geniş açıklamaları
‘Dosya 13 – Federasyonlar‘da ve çeşitli ‘Videolar‘da bulunmaktadır.
Bunların hepsi eklenmiş flash disc içerisindedirler.
- Federasyonlar
f o o t a b l e’ın Federasyonları
f o o t a b l e’ın kıtalar için kurduğu ve sadece kendi maçlarında kabul ettiği federasyonlardır.
f o o t a b l e’ın oyunları gerçeğe yakınlaşması gereği dünya için üye olan kıta federasyonları kurulmuştur ve bunlar kendi maçlarında kabul ettiği federasyonlardır.
f o o t a b l e Lig‘i için kurulan kurumlar, gerçekte olduğu gibi, kendi Lig Liste‘lerini f o o t a b l e aracılığıyla aktaracaktır. Hakem, her maçın olgularını, Maç Analiz Çizelgesi‘ne (M.A.Ç.) yazarak,
f o o t a b l e’ın Federasyonları tarafından kullanılmalarını sağlayacaktır. Bu sayede tüm oynanmış ya da oynanacak oyunların ve de takımların sonucu, yeri, konumu ve efsanesi resmileşecektir.
Böylelikle tüm ulusal ve uluslararası şahısların, tüm ulusal ve uluslararası medyaların ve tüm ulusal ve uluslararası futbol kulüplerin takip etme, yorum yapma ve tartışma ortamı hazırlanacaktır. Oyunu oynayanları takip eden herkesin heyecanlı olmasını ve heyecanlı anlar yaşaması sağlanacak, bu buluş ile artık bir futbol kulübü yöneticisi gibi aktif olarak oyun oynayabilme imkanları var olacaktır.
Yukarıdaki Federasyon‘ile ilgili bilgilerin ve derin ve geniş açıklamaları
‘Dosya 13 – Federasyonlar‘da ve çeşitli ‘Videolar‘da bulunmaktadır.
Bunların hepsi eklenmiş flash disc içerisindedirler.
O y u n K u r a l l a r ı
Maça başlamadan önce:
Tahta, oynanan masaya açılıp ilgili kartlar gereken yerlere konularak dağıtılacaktır. Yeşil Kartlar
E v S a h i b i, kırmızı kartlar ise M i s a f i r takımı temsil etmektedir.
Sezon başlangıcında tüm takımların kiminle, nerede ve ne zaman karşılaşacağı önceden belirlenmeli ve sezon tabelesına yansıtılmalıdır.
Bunların tamamlanmasından sonra sezon başlayacaktır. Maçlarda oynayan takımlar, ya anlaşmalı ya da yazı-tura ile belirlenip takımlar yerlerine geçecektir ve ilk oyunla sezon açılacaktır. Belirlenen takım, kendi tarafını belli eden kartlara göre kendisine ayrılan bölüme kartlarını yerleştirecektir.
Oyuna başlarken orijinal futbol kurallarını kapsayacak şekilde iki yarı olarak oynanacaktır. İlk yarı 45, ikinci yarı 45, toplam 90 dakika olarak baz alınacaktır. Fakat bu zaman orijinal saatin 3/1’i olarak hesaplanacaktır (Örn, 45/3 : 15 dakika). Bu formülde ilk yarı oyun saati 15 dakika sürecektir. İkinci yarı da 15 dakika olarak oyun saati toplam 30 dakika olacaktır. Buna ek olarak uzatma süreleri oyun içinde zarlar ile belirlenecektir. Oyuncular süre takibini oyun için özel tasarlanmış maç saatinden yapacaktır. Aynı zamanda uzatma süreleri, oyun içinde zarlar ile belirlenecektir. Oyuncular süre takibini oyun için özel tasarlanmış olan maç saatinden yapacaktır.
Her takım bulunduğu yere kendi Oyuncunu Belirleme Çarkı‘nı koyacaktır.
Hakem görevini alan da Zarları, M.A.Ç. Bloğu ve LİG Listesi‘ni yanına alacaktır ve son olarak da Zaman ve GoooL Göstergesini ayarlayıp sahanın elverişli ve herkes tarafından görünebilenecek bir yerine koyacaktır. Maçın başlaması ile aktif edilecektir.
Maç, takım/kişi iki tane yan yana olan Maç Kartları‘nı aynı anda açarak oyuna başlayacaktır. Oyun özünde, bireyler de olsa kurumlar da olsa iki kişi tarafından oynanır ve bu iki kişiden her biri 11 kişiden oluşan kendi takım kadrosunu belirleyip temsil eder.
Bu oyunu oynayacak olan bireyler, dünyada var olan takım kadroları, bireylerin oluşturacağı özel kadrolar, hayali oyunculardan oluşan kadrolar ve takım menajeri olarak oyuna katılım sağlayabilirler.
Aynı zamanda dünyada var olan takımları temsilen maçlara çıkabilir ve o takımı temsilen bireylerin aracılığı ile sahada bulunabilirler.
2 kişiden fazla olan grup arkadaşlıklarında ise as oyuncuların isteği ve kararına göre, hakem ve yan hakem görevlerini as oyuncu dışındaki bireylere de verebilirler. Oyun, özünde sadece iki kişi ile oynanmaktadır. Bu oyunu oynayacak olan bireyler, dünyada var olan takım kadroları, bireylerin oluşturacağı özel kadrolar, hayali oyunculardan oluşan kadrolar ve takım menajeri olarak oyuna katılım sağlayabilirler. Aynı zamanda dünyada var olan takımları temsilen maçlara çıkabilir ve o takımı temsilen bireylerin aracılığı ile sahada bulunabilirler.
Oyun, hayatta olan Ulus ve Uluslararası takımlara paralel olarak, lig oyunlarını da oluşturabilir. Tabii ki orijinal takım, kulübü ve adıyla bu oyuna girebilecektir. Böylece UEFA‘nın kuralları ve yönetimi olarak paralel bir lig oyunu oluşacaktır.
Bunlar aynı anda TV‘de de canlı olarak sunulabilecektir. Oyunu oynamayan bireylere takip edebilecekleri bir platform oluşturalabilecek ve böylece heveslerini ve dikkatlerini çekerek oyunumuz
f o o t a b l e‘ı alma ihtiyacı doğacaktır. Böylece bireylerde kalıcı bir etki yaratılabilir. Bu sayede de kaçınılmaz olarak dikkatlerini çekecek ve oyuna katılmak isteyeceklerdir.
Sonuç olarak sunucular, TV programları, profesyonel kulüpler, oynayan bireyler, takip edenler, sponsor ve reklam şirketleri bu resmi oyunlara reklamlarıyla katılacaktır. Böylece tüm kişileri, köyleri, şehirleri, eyaletleri, ülkeleri yani tüm dünyayı kapsaması ve bu oyun platformuna katılmaları sağlanacaktır.
Corona şartları göz önünde bulundurularak evde kalınan zamanın değerlendirilmesi, aile içi bağların geliştirilmesi ve stres yönetimine yardımcı olacağı düşünülmektedir. Oyunu geliştirip güzel zamanlar yaşatılacağı düşünülmektedir. Bir-iki saatlik, bir-iki günlük, bir hafta sonu bitene kadar veya kendi ligleri bitene kadar oynayabilecekler ve neşe dolu bir meşguliyet bulmuş olucaklardır.
Yukarıdaki Oyun Kuralları‘yla ilgili bilgilerin derin ve geniş açıklamaları
‘Videolar‘ dosyaları içeren çekimlerde tüm eklemeleriyle birlikte
flash disc içerisinde bulunmaktadır.
Sonuçlar ve İmkanlar
f o o t a b l e varlığıyla zincirleme olarak birçok kişi, kurum ve hatta Türkiye dahi olmak üzere bireylere ve topluma ön plana çıkma imkanları doğuracaktır. Bunun yanı sıra coronadan doğan sınırlamalar ve bu sınırlamalarden doğan streslerin dağılmasını da sağlayacaktır.
Ve son olarak; pek çok imkan içeren paralel bir dünyanın doğuşunu da mümkün kılmaktadır.
Bu doğan imkanlara tek tek bakacak olursak:
Birey, arkadaşlık ve aile olarak insanlar için
f o o t a b l e ile evde kalmak zorunda olanlar veya coronadan dolayı stadyumlara gidemeyenler, bu can sıkıntısını ve de hasretlerini evde giderebilirler. Önceden seyirci olarak katılanlar böylece aktif katılım sağlayabilir ve oyun imkanlarıyla eğlenebilirler. Corona döneminde ailece vakit geçirmeyi daha eğlenceli bir hale getirebilir ve sohbetleri renklendirebilir. Beraber neşelenebilir, streslerini üzerlerinden atabilirler. Bir-iki saatlik, bir-iki günlük, bir hafta sonu bitene kadar veya kendi ligleri bitene kadar oynayabilecekler ve neşe dolu bir meşguliyet bulmuş olacaklardır.
Sahanın her bir kenarında ve köşesinde seyircilerin fotoğrafları yer almaktadır. Aynı zamanda talep eden kişiler, özel olarak kendi fotoğraflarını da bu alana koyabilme imkanına sahiplerdir. Hatta talep edildiği takdirde oyun tahtasının renginin, takım rengi olacak şekilde dizayn edilme şansı da bulunmaktadır.
Böylece oynamış ve oynayacak olan oyuncunun ve oyuncuların, oynanmış ve oynanacak olan oyunun ve oyunların ve katılmış ve katılacak olan takımın ve takımların sonucu, yeri, konumu ve efsanesi resmileşecektir.
Futbol kulüpleri için
f o o t a b l e ile kurulacak olan paralel suni lig ve kulüplerin yanında, gerçek lig ve kulüpler de kendi takımları ve kendi oyuncularıyla temsilen katılabilir, gerçek oyunun yanında footable liginde de temsilen oynayabilirler. Böylece yeni reklam gelir kaynağı doğacaktır.
Bu sayede tüm ulusal ve uluslararası şahısların, tüm ulusal ve uluslararası medyaların ve tüm ulusal ve uluslararası futbol kulüplerinin takip etme, yorum yapma ve tartışma ortamı hazırlanacaktır. Böylelikle oyunu oynayanları takip eden herkesin, heyecanlı olması ve heyecanlı anlar yaşaması sağlanacaktır.
Futbol federasyonları için
f o o t a b l e sayesinde TFF dahil olmak üzere her ülkenin federasyonları paralel federasyonlarını kurabilecekler ve de denetimleri de üzerinde olacaktır.
Televizyon kanalları için
f o o t a b l e pek çok TV kanalları ile çeşitli değerlendirme imkanları doğuruyor.
- f o o t a b l e TV kurulması, direkt olarak yarışmaların sunulması, takip edilmesi ve yorumlanması gibi imkanları doğuruyor. Bu imkanları da gerçek futboldaki gibi hafta hafta veya bir gün, bir hafta veya bir sezonca sunulacak ve böylece yeni reklam gelir kaynağı doğacaktır.
- Diğer TV kanallarına da yarışmaları sunup, takip edip yorumlama imkanı doğuyor. Bu sunma imkanları da gerçek futbolda olduğu gibi hafta hafta veya bir gün, bir hafta veya bir sezonca sunularak yeni reklam gelir kaynağı olacaktır.
Türkiye için
f o o t a b l e Türkiye‘de yaratıldığı ve patentlendirildiği için ilerideki tüm LİG yarışmalarının da Türkiye‘de düzenlenip Türkiye‘yi uluslararası platformlarda ön plana çıkaracaktır. Böylece Türkiye için geniş ekonomi kaynaklarının doğmasına vesile olacaktır.
Yukarıdaki Oyun Kuralları‘yla ilgili bilgilerin derin ve geniş açıklamaları
‘Videolar‘ dosyaları içeren çekimlerde tüm eklemeleriyle birlikte
flash disc içerisinde bulunmaktadır.
B Ö Y L E C E
f o o t a b l e
Tüm kişileri, grupları ve kurumları her biçimiyle eğlendirecektir.
f o o t a b l e
Psikolojisi, manevi hissi ve ekonomisi ile herkesi pozitif bir şekilde etkileyecektir.
f o o t a b l e
Düşünülecek her pozitif konuda p o t a n s i y e l l e r içermektedir.